Tervetuloa!

Yhtenäiskoulun oppilaat bloggaavat koulun arjesta ja juhlasta.

torstai 26. huhtikuuta 2012

Ykkösten ajatusvihkoista poimittua

Ekaluokkalaisilla on käytössään ajatusvihkot, joihin kirjoitellaan monenmoisia ajatuksia maailman asioista ja ilmiöistä. Tässä on valikoima nerokkaita ajatelmia:

Minä osaan ajatella, luistella, leikkiä, raivostua, judoa, solmia kengännauhat ja virpoa.

Läksyjä on paljon. Koulussa tehdään laskuja. Täällä on hyvät opet ja hyvät ruoat. Koulussa on hyvä piha.

Haluaisin osata lentää, puhua kiinaa ja skeitata.

Maailman paras paikka on koti.

Olen joskus surullinen. Mistä suru tulee. Byhyy! En tiiä.

Olen joskus kateellinen esim. Nintendosta. Mun kaverilla on Nintendo, mut mul ei oo. Oon kade.

Suru on tylsää siksi, koska silloin joku on kuollut. Suru on harmillista.

Minä haluaisin osata taikoa, puhua kiinaa, tehdä voltin ja lentää.

Kesällä on hauskaa, kun saa painia. Mutt on ärsyttävää, kun menee hiekkaa kenkiin.

Minulla on paljon kavereita ja niiden kanssa on kiva leikkiä. Jos ei olisi kavereita, niin kaikki olisi kurjaa. Mutta kun on kavereita, niin kaikki on kivaa. Niiden kanssa voi tehdä vaikka mitä. Voi vaikka kutsua kylään.

Rakkaus on möhlää. Mutta jos isä ja äiti rakastaa mua, onhan se ihan kivaa.

Kissa on ihana. Sen kanssa voi leikkiä hiirijahtia. Koiralle voi opettaa temppuja mutta kissalla ei. Kissat osaavat kehrätä mutta koirat ei.

Meikkaaminen on naisten tärkeä asia. Se tekee kauniiksi. Meikkaus ei ole lapsille hyvä asia.

Kesässä on kivaa se, että minä olen syntynyt kesällä. On kivaa, kun aurinko paistaa.

Ketään ei saa kiusata. Kiusaaminen ei ole kivaa, koska siinä voi satuttaa toista.

Haluaisin osata soittaa pianoa, puhua espanjaa ja tehdä paremmin kärrynpyörän.

Avaruus on tosi pimeää. Avaruus on täynnä planeettoja. Se on tosi suuri. Siellä on avaruushirviöitä. Avaruudessa käy astronautit. Haluaisin nähdä avaruusolion.

Meikkaaminen on tyhmää. Sitä harrastavat tytöt. Meikkaamisesta tulee paha haju.

Kesällä on kuuma. Kesä on lempivuodenaikani. On kiva olla ulkona. Minulla on synttärit kesällä.

Pusu on söpö. Halaaminen on rakkautta. Talitintit rakastuvat. Apinat apinalta halaavat toisiaan.


Ekaluokkalaiset




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti