Tervetuloa!

Yhtenäiskoulun oppilaat bloggaavat koulun arjesta ja juhlasta.

perjantai 12. lokakuuta 2012

Ysien fiiliksiä tet-jaksosta

Me ysiluokkalaiset vietimme kaksi viikkoa työelämään tutustumassa ja keräsimme toisiltamme kommentteja kokemuksistamme. Tällaisia ajatuksia saimme talteen:


Olin tetissä pyöräkorjaamossa.  Siellä sai kasata kalliita pyöriä (kilpapyöriä). Nippusiteitä ei kannata avata mattoveitsellä, koska kun se lipeää otteesta, niin se tekee pahaa jälkeä.       Martin
Olin tetissä kuntosalilla. Vaikea miettiä kumpi oli kauheampaa, jakaa alennuskuponkeja kaatosateessa vai pyyhkiä pölyjä hikisistä lämmittelylaitteista..     Emmi
Olin tetissä päiväkodissa. Siellä oli ihan kivaa.  Anni
Olin tetissä päiväkodissa ja siellä sain avustaa lapsia arjen eri tilanteissa mm. ruokailussa, pukemisessa, ulkoilussa ja nukuttamisessa. Siellä oli minusta todella mukavaa, voisin mennä sinne uudestaankin. Milla

Suoritin TET-jaksoni Production Housessa, joka tuottaa elokuvia ja TV-sarjoja. Sain mm. hakea taustatietoa haastatteluihin, litteroida ja puomittaa eli äänittää puomimikillä TV-dokumentin kuvauksissa. Nautin ajastani siellä ja kaikki tehtäväni olivat erilaisia ja mielenkiintoisia. Aamu
Olin tetissä pienessä käsityö- ja lahjatavaraliikkeessä. Työtehtäviini kuului mm. käsityötuotteiden valmistus, myymälän järjestys jne. Siellä oli tosi kivaa!:) – Elsa.
Olin tetissä pyöräkorjaamossa siellä sai kasata pyöriä ja hyllyttää se oli aika hauskaa. Joona
Minun työelämään tutustumisen paikkana oli K-market, jossa jouduin pelkästään täyttämään hyllyjä ja viemään pahvit kaupan takana sijaitsevaan pahvinkeräykseen. Viihdyin työssäni erittäin hyvin. Pekka
Olin TET:issä eläinkaupassa. Kaksi viikkoa sujui nopeasti siivotessa ja eläimiä hoitaessa ja tietysti mukavien työkavereiden seurassa.  Anniina
Olin yliopiston apteekissa tetissä. Keräsin lääkkeitä ja laitoin ne putkihommeleihin. Mysteerimies
Olin ala-asteen ekaluokalla tetissä. Autoin niitä lapsia lukemaan ja laskemaan. Veera
Olin tetissä Salatut elämät -tuotannossa:p Sain avustaa kuvauksissa ja auttaa lavasteissa, oli aikas nice pari viikkoo:) -juiju
Minä olin tetissä päiväkodissa, eli avustin lapsia lapsiryhmässä. Minusta se oli oikein kivaa =) ! -Alisa
Olin tetissä päiväkodissa, jossa avustin eskareita tehtävissä ja muissa askareissa. Kaksi viikkoa meni nopeasti, sillä viihdyin tet-paikassani mainiosti :) Kukka
Olin kirpputorilla ja pääsin tekemään tosi erilaisia tehtäviä. Sain esimerkiksi hinnoitella, somistaa ja olla kassalla. Tykkäsin paikasta paljon, ja siellä oli myös aivan loistavat ruuat! Verna
Vietin TET-viikkoni skannaten ja muokaten kuvia alan ammattilaisten ympäröimänä. Viihdyin hyvin ja pidin tehtävistäni silloin kun niitä sattui minulle riittämään. Emma
 Itse olin Cafe Picnicissä, jossa sain laittaa ruokaa, tarjoilla, olla kassalla, ottaa tilauksia vastaan yms. Oli oikein mukavaa ja ilmapiiri oli hupaisa, vaikka kiirettä riittikin. Erittäin positiivinen kokemus :). heta
Olin tetissä Vanhankaupungin lahdella ,sain kalastaa ja ulkoiluttaa yhtä koiraa.. Oli ihan kivaa . Putti
Olin tetissä Digital Chocolatessa, jossa pelasin tietokonepelejä. Ossi
Olin TETissä Alepassa. Hyllytin siellä erilaisia tuotteita. Se ei ollut kovin hauskaa, kun sitä samaa asiaa piti tehdä kaksi viikkoa. Janne
Olin tetissä alepassa. Hyllytin ja siistin hyllyjä. Ei ollut kivaa koska se oli tylsää.  Joosu



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti